вторник, 1 мая 2018 г.

3 клас Урок 95



Осінь -  чудова пора року. Багато кольорів, квітів, овочів та фруктів. Але погода восени мінлива: то світить сонце, то починається дощ. Тож поговоримо про одяг, який краще носити у цей сезон. 

Ex. 7. Read and say if Helen dresses well in autumn.            (Прочитай і скажи, чи Олена гарно вдягнена восени.)

             Things to Wear in Autumn


I am an English girl. My name is Helen. I am eight. I live in a small but friendly family. I have got my mum, dad, and a little brother. My brother and I spend a lot of time outdoors. We always listen with interest to the weather forecast for the next day. Then my parents tell us how to dress well in warm or cold weather. It is especially important to know what the day will be like in autumn. The weather changes very often in this season. They say September is mild, October is gold, but November is cold. So my brother and I need a lot of different clothes: a jacket for a chilly day, a raincoat and a pair of wellington boots to wear if it rains, a coat, a woollen hat and a scarf for colder weather. My favourite autumn clothes are my red jacket and a long scarf. I want to wear them in spring, too. I have just tried them on. Oh my! The sleeves are too short! I have grown taller and bigger, haven’t I? That means that my brother is going to wear my jacket soon.

                                          Речі, які слід носити восени

Я англійська дівчинка. Мене звуть Хелен. Мені вісім. Я живу у маленькій, але дружній сім'ї. У мене є мама, тато, і маленький брат. Мій брат і я проводимо багато часу на відкритому повітрі (надворі). Ми завжди з цікавістю слухаємо прогноз погоди на наступний день. Потім батьки кажуть нам, як вдягатися добре у теплу або холодну погоду. Особливо важливо знати, яким день буде восени. Погода дуже часто змінюється у цьому сезоні. Кажуть, що вересень є м'яким, жовтень золотим, але листопад холодний. Тому моєму брату і мені потрібно багато різного одягу: куртка на прохолодний день, дощовик і гумові чоботи, щоб носити, якщо йде дощ, пальто, вовняна шапка і шарф для холодної погоди. Мій улюблений осінній одяг - це моя червона куртка і довгий шарф. Я хочу носити їх навесні також. Я тільки що приміряла їх. Ой, лишенько! Рукава занадто короткі! Я виросла і стала більшою, чи не так? Це значить, що мій брат збирається скоро носити  (скоро буде носити) мою куртку.

Ex. 8. True or False? (Правильно чи неправильно?)

1. Helen has got a little sister. – False -  Helen has got a little brother.
2. It is a tradition with Helen’s family to listen to the weather forecast. - True
3. Helen has different clothes for different types of weather. - True
4. The girl likes to wear a blue jacket in autumn. - False - The girl likes to wear a red             jacket in autumn.
5. Her jacket is not big enough for her now. - True

Ex. 9. Talk with friends about your autumn clothes. 
             (Поговори з друзями про свій осінній одяг.)

I spend a lot of time outdoors in autumn. My mum always listens to the weather forecast for the next day. Then she tells me how to dress well in warm or cold weather. The weather changes very often in this season.  So I need a lot of different clothes: a jacket for a chilly day, a raincoat and a pair of wellington boots to wear if it rains, a coat, a woollen hat and a scarf for colder weather. My favourite autumn clothes are my red jacket and a long scarf. I want to wear them in spring, too.

Я проводжу багато часу на відкритому повітрі (надворі) восени. Моя мама завжди слухає прогноз погоди на наступний день. Потім вона говорить мені, як вдягатися добре в теплу або холодну погоду. Погода дуже часто змінюється в цьому сезоні. Тому мені потрібно багато різного одягу: куртка для прохолодного дня, плащ і гумові чоботи, щоб носити, якщо йде дощ, пальто, вовняна шапка і шарф для холодної погоди. Мій улюблений осінній одяг - це моя червона куртка і довгий шарф. Я хочу носити їх навесні також.

Ex. 10. Write the weather forecast for an October day.
              (Напиши прогноз погоди на жовтневий день.)

It is going to be a chilly day. It will rain in the morning. The afternoon will be cloudy. Maybe, the weather will change in the evening.

Do it yourself! Draw the clothes to wear on an October day. 
   (Зроби сам. Намалюй одяг, щоби носити у жовтневий день.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий