вторник, 22 января 2019 г.

4 клас Урок 2 (4.2)



Шкільна форма різна в різних країнах та школах, але вона допомагає об’єднувати учнів, відчувати шкільний дух, надає відчуття гордості та дисципліни.

Ex. 5 Listen and role – play (Послухай та розіграй)

                          SCHOOL SPIRIT

Bob: Hi, Oksana, you look so pretty in your blue blazer. Is it         your school uniform?

Oksana: Right. It also consists of a black skirt for girls, and boys have to wear a blue                 blazer and long black trousers. Sometimes my friends and I are tired of wearing the           same type of clothes day in and day out.
Bob: Me, too. But most schools in England require children to wear a school uniform.                   Above all, it develops school spirit.
Oksana: True, true. What is it like in your school?
Bob: Very much like yours, only we have sweaters or jumpers instead of blazers. They are         dark green in my school, with the school logo on. By the way, we may buy them at             the school shop. Besides, I put on a white shirt and a school tie.
Oksana: Wow! You and your classmates look neat at school, I bet!
Bob: We do. Our school uniform gives us a sense of pride and discipline. We feel we belong         there.
Oksana: I think schoolchildren should wear a school uniform for safety reasons as well. As           the colour is the choice of the school, we all look the same on a school trip and so               can’t get lost.
Bob: That’s a good idea. The safer, the better.

                              ШКIЛЬНИЙ ДУХ

Боб: Привіт, Оксана, ти так добре виглядаєш у блакитному блейзері. Це ваша шкільна         форма?
Оксана: Правильно. Вона також складається з чорної спідниці для дівчаток, а                       хлопчики повинні носити блакитний блейзер і довгі чорні штани. Іноді ми з                   друзями втомлюємося носити один і той же одяг день у день.
Боб: Я теж. Але більшість шкіл в Англії вимагають від дітей носити шкільну форму.               Перш за все, віна розвиває шкільний дух.
Оксана: Правда, правда. Яка вона у вашій школі?
Боб: Дуже схожа на твою, тільки у нас є светри або джемпери замість блейзерів. В               моїй школі вони темно-зелені, з логотипом школи. До речі, ми можемо їх купити           в шкільному магазині. Крім того, я одягаю білу сорочку і шкільну краватку.
Оксана: О! Ти і твої однокласники виглядаєте акуратно в школі, я впевнена!
Боб: Так. Наша шкільна форма дає нам почуття гордості та дисципліни. Ми                           відчуваємо, що ми належимо їй (школі).
Оксана: Думаю, школярам слід носити шкільну форму з міркувань безпеки. Оскільки           колір є вибором школи, ми всі виглядаємо однаково у шкільній поїздці і тому не           можемо загубитися.
Боб: Це гарна ідея. Чим безпечніше, тим краще.

                                      Remember! (Пам'ятайте!)

   I think schoolchildren should wear a school uniform for security reasons as well.
          (Думаю, школярам слід носити шкільну форму з міркувань безпеки.)
   That’s a good idea. The safer, the better.
          (Це хороша ідея. Чим безпечніше, тим краще.)
      

Ex. 6. Let’s play a grammar advice game. Use the prompts and the responses.
     (Давайте грати в граматичну гру порад. Використовуйте підказки та відповіді.)

1. – I think we should wear warm clothes. (warm clothes) 
                 – The warmer, the better.
2. – I think we should wear clothes of bright colours.  (bright colours) 
                 – The brighter, the better.
3. – I think we should wear clean shoes.  (clean shoes) 
                 – The cleaner, the better.
4. – I think we should go to safe school. (safe school) 
                 – The safer, the better.
5. – I think we should wear neat clothes. (neat clothes) 
                 – The neater, the better.
6. – I think we should have a strong sense of pride. (a strong sense of pride)
                 – The stronger, the better.

Ми використовували різні прикметники, щоби виразити поради. Повторюємо ступіні порівняння прикметників, бо в цих реченнях нам потрібен вищий ступінь, коли ми порівнюємо два предмети за якістю.

































Складаємо подібні речення:


Ex. 7. Make up six sentences on the table.

I think we shouldn’t wear a school uniform after classes.
I think children should wear a school logo on weekdays.
I think you should wear a school tie to school.
I think we shouldn’t wear a school jacket outside school.
I think children shouldn’t wear a school sweater after classes.
I think you should wear a school shirt to school.

Ex. 8. Talk with your friend about your school uniform. 
        (Поговори зі своїм другом про свою шкільну форму. )

On your Own: Describe your school uniform in detail (5–7 sentences) for your school security. (Самостійно: Опиши свою шкільну форму в деталях (5-7 речень) для вашої шкільної безпеки.)

E x a m p l e: Boys in my school wear long grey trousers, a white shirt and a navy blue blazer. …


Комментариев нет:

Отправить комментарий