воскресенье, 17 марта 2019 г.

4 клас Урок 2 (6.2)

Вода дивовижна: вона зачаровує, коли спостерігаєш за річкою або морськими хвилями. Взимку вона перетворюється на лід або сніг, а візерунки на вікнах та розмаїття сніжинок вражає і зачаровує і дітей, і дорослих. Вода може перетворитися на пару або туман. Не можна не пригадати росу на листах вранці влітку. З давніх давен люди експериментують з водою. Читаємо діалог про дотепних дітей, які проводять свої дослідження з водою.  

Ex. 5. Listen and role-play. (Послухай і розіграй).

                        EXPERIMENTING WITH WATER

Taras: What’s the matter, Oksana? What are you looking for?
Oksana: I’m looking for my bottle of water. I’m so thirsty.
Taras: Sorry, I haven’t seen it anywhere. How about an apple or a pack of juice instead?
Oksana: No, thank you. There’s nothing like water for me. I adore everything I can do with water: drinking a glass of well water on a hot day, swimming in the river in summer, watching sea waves in any season and even using tap water to wash the dishes.
Taras: Me, too. I even like experimenting with water. One day in winter, I placed a bottle of water outside the window.
Oksana: What happened? It froze, didn’t it?
Taras: Yes, it did, and – what is more – it pushed out the cork and the bottle cracked.
Oksana: I wonder why?
Taras: The reason is that water stretches when it freezes. The bottle was not big enough to hold frozen water.
Oksana: How interesting! I’ll try this experiment myself.

                                 ЕКСПЕРИМЕНТУЮЧИ З ВОДОЮ

Тарас: Що сталося, Оксана? Що ти шукаєш?
Оксана: Я шукаю свою пляшку води. Я так хочу пити.
Тарас: Вибач, я її ніде не бачив. Як щодо яблука або пакетика соку замість неї?
Оксана: Ні, дякую. Для мене немає нічого подібного, як вода. Я обожнюю все, що можу робити з водою: випити склянку колодязної води в жаркий день, плавати  в річці влітку, спостерігати за морськими хвилями в будь-який час року і навіть використовувати водопровідну воду для миття посуду.
Тарас: Я теж. Мені навіть подобається експериментувати з водою. Одного разу взимку я поставив пляшку води за вікно.
Оксана: Що сталося? Вона замерзла, чи не так?
Тарас: Так, так, і - більше того - вона виштовхнула пробку і пляшка розтріскалася.
Оксана: Цікаво, чому?
Тарас: Причина в тому, що вода розтягується, коли вона замерзає. Пляшка не була достатньо великою, щоб утримувати заморожену воду.
Оксана: Як цікаво! Я сама спробую цей експеримент.

                       Remember! (Пам'ятайте!)

         It froze, didn’t it? (Вона замерзла, чи не так?)
         Yes, it did. / No, it didn’t. (Так. / Ні.)

Зверніть увагу на цє питання. Воно розділено на дві частини, тому подібні питання називаються розділовими (Disjunctive Questions). Їх також називають питаннями з хвостиком (Tag – questions), бо вони мають хвостик. Побудувати їх нескладно: переписуємо речення, яке у нас є, ставимо кому замість крапки і складаємо хвостик: беремо допоміжне дієслово того часу, у якому написане попереднє речення, у протилежній формі (якщо перше речення стверджувальне, то у хвостик додаємо частку not, і навпаки) і пишемо підмет, який ми замінили займенником (The children – they, The boy – he, The girl – she  і таке інше). У двох часах ми маємо пригадати помічник для утворення хвостику (Present Simple, Past Simple), бо нам потрібно додати наших парашутистів (do, does, did). Всі інші часи мають те дієслово, яке беремо у хвостик. Тренуємо складання подібних питань та відповідей на них за карткою та вправами підручника.

Ex. 6. Let’s play ‘the grammar say-the-opposite’ game. Use the box.
(Давайте пограємо в граматичну гру «Скажи протилежність».)

A: The bottle held frozen water, didn’t it?
B: Yes, it did.
C: No, it didn’t. It was not big enough. 

A: The bottle cracked, didn’t it?
B: Yes, it did.
C: No, it didn’t. It was big enough. 

A: The water pushed out the cork, didn’t it?
B: Yes, it did.
C: No, it didn’t. It was big enough. 

A: The water stretched, didn’t it?
B: Yes, it did.

A: The boy experimented with water, didn’t he?
B: Yes, he did.
C: No, he didn’t. he was not big enough. 

A: The girl watched sea waves, didn’t she?
B: Yes, she did.
C: No, she didn’t. she was not at the sea. 

Ex. 7. Make tag-questions as in the pattern and answer them.
(Зробіть розділові запитання, як у шаблоні, і відповідайте на них.)

Pattern: You are thirsty, ... ? 
– You are thirsty, aren’t you? – No, I’m not.

1. You are looking for your bottle of water, aren’t you? - No, I’m not. (Yes, I am.)
2. You adore everything you can do with water, don’t you? - No, I don’t. (Yes, I do.)
3. You like to swim in the river in summer, don’t you? - No, I don’t. (Yes, I do.)
4. You like watching sea waves, don’t you? -  No, I don’t. (Yes, I do.)
5. You like experimenting with water, don’t you? - No, I don’t. (Yes, I do.)
6. You like washing the dishes, don’t you? - No, I don’t. (Yes, I do.)

Ex. 8 On your Own. Draw a picture of how you use water in the daytime and write 6–8 sentences about it. (Cамостійно. Намалюй малюнок того, як ти використовуєш воду в денний час і напиши про це 6–8 речень.)

E x a m p l e: This is the way I wash my face, clean my teeth and take a morning shower. Then I make tea. I always take a bottle of water to school…

Так я вимиваю обличчя, чищу зуби і приймаю ранковий душ. Потім я роблю чай. Я завжди беру в школу пляшку води ...


Потренувати утворення розділових питань і речень, які допоможуть перекласти діалог, можна на сайті.

























Комментариев нет:

Отправить комментарий