вторник, 5 февраля 2019 г.

4 клас Урок 2 (4.4)

Продовжуємо розмову про ігровий майданчик, пригадуємо, що можна робити там, і яка гра є вашою улюбленою.


Ex. 5 Listen and role – play (Послухай та розіграй)

                                            BREAK TIME

Taras: Hooray, Oksana, it’s our morning break! Come on, let’s go out and play in the                   playground.
Oksana: Don’t forget your snack. Let’s eat it out there. I’ve got fruit, and what have you               brought today?
Taras: A couple of biscuits. Would you like some?
Oksana: Thank you. Yummy! They are delicious!
Taras: I’m glad you like them. Well, when you finish your snack, shall we go to the                        adventure playground?
Oksana: Sure. I can’t wait. You know it’s my favourite thing to do during break time. I can            hopscotch. Can you hopscotch, too?
Taras: I don’t feel like it, but I can play tag.
Oksana: Do you mean chasing other players, trying to tag, or touching them with your                  hand? I haven’t played it for ages!
Taras: It’s a lot of fun. Let’s get started!
Oksana: Oh, have you heard? If I’m not mistaken, the duty teacher blew the whistle.
Taras: It can’t be true! It can’t be the end of break, can it?
Oksana: Believe it or not, but it can. We have to stand still and wait till the teacher tells us            line up in our class line…

                                               Перерва

Тарас: Ура, Оксана, це наша ранкова перерва! Давай вийдемо і пограємо на дитячому            майданчику.
Оксана: Не забудь свій сніданок. Давай з'їмо його там. У мене є фрукти, а що ти                      приніс сьогодні?
Тарас: Трохи (Пару) печива. Ти хотіла б трохи?
Оксана: Дякую. Смачно! Воно смачне!
Тарас: Я радий, що воно тобі подобається. (Ну,) коли ти закінчиш свій сніданок, чи                 підемо ми на пригодницький майданчик?
Оксана: Звичайно. Я не можу чекати. Ти знаєш, що це моя улюблена річ під час                       перерви. Я можу грати в класики. Чи можеш ти також грати в класики?
Тарас: Мені це не подобається, але я можу грати в салочки.
Оксана: Ти маєш на увазі переслідувати інших гравців, намагаючись помітити або                   доторкнутися до них рукою? Я давно не грала!
Тарас: Це дуже весело. Давайте розпочнемо!
Оксана: О, ти чув? Якщо я не помиляюся, то черговий вчитель просвистів.
Тарас: Це не може бути правдою! Це не може бути кінець перерви, чи не так?
Оксана: Віриш чи ні, але може. Ми повинні стояти на місці і чекати, поки вчитель не               скаже, щоб ми вишикувалися в лінію нашого класу ...

Remember!    (Пам'ятай!)
It can’t be the end of break, can it?
    Це не може бути кінець перерви, чи не так?
Yes, it can. (Так, може.)

Ex. 6. Let’s play the grammar ‘believe-it or- not’ game.
          (Давайте грати в граматичну гру «вірю чи ні».)

E x a m p l e:
A: the end of break
B: It can’t be the end of break, can it?
C: Believe it or not, it can.
  A: tag
  B: It can’t be tag, can it?
  C: Believe it or not, it can.
    A: hopscotch
    B: It can’t be hopscotch, can it?
    C: Believe it or not, it can.
      A: adventure ground
      B: It can’t be the adventure ground, can it?
      C: Believe it or not, it can.
        A: seesaw
        B: It can’t be the seesaw, can it?
        C: Believe it or not, it can.
          A: swing set
          B: It can’t be the swing set, can it?
          C: Believe it or not, it can.
            A: competition
            B: It can’t be the competition, can it?
            C: Believe it or not, it can.




Ex. 7. Turn statements into questions as in the pattern. 
(Перетворюйте висловлювання на питання, як у шаблоні.)

Pattern: It can be true. - It can’t be true, can it?

1. We can play on our large playing field.- We can’t play on our large playing field, can we?
2. We can go out during break time. - We can’t go out during break time, can we?
3. We can play on an adventure playground. - We can’t play on an adventure playground,       can we?
4. We can hear a whistle. - We can’t hear a whistle, can we?
5. We can eat a snack. - We can’t eat a snack, can we?
6. We can form teams. - We can’t form teams, can we?

Ex. 8. Talk with your friend about your morning break in the playground.
    (Поговоріть з другом про свою ранкову перерву на дитячому майданчику.)
On your Own. Make a plan of your school playground and write 6–7 sentences about it. (Самостійно. Намалюйте план свого шкільного майданчика і напишіть про це 6–7 речень.)

E x a m p l e: This is my school playground. There is a lot of sports equipment there. We can skip, run, play basketball and volleyball during break time …



Комментариев нет:

Отправить комментарий