среда, 6 февраля 2019 г.

4 клас Урок 3 (4.4)



Розповідь Френсіс допоможе нам розповідати про свою улюблену діяльність на шкільному майданчику. 

Ex. 9. Read and say what Francis calls ‘school playground culture 
(Прочитай і скажи, що називає Френсіс «культурою дитячого майданчика»)

               SCHOOL PLAYGROUND CULTURE


My name is Francis. I’m in Year 4 in Woodland’s Junior School. I enjoy my school life. We study hard in the lessons and have a lot of fun during break time. We have our morning break from 10:20 till 10:35. We bring a snack from home to eat in the playgrounds. The snack is usually a pack of crisps, fruit or a couple of biscuits. We play games on either of our two playgrounds or on an adventure playground where we can use seesaws and swing sets. In the summer term, we play on our large playing field. Football is a very popular game, but the children also play many other games, some of which have been around in school playgrounds for many years. For example, we can form teams to play football and basketball. It’s also popular to skip and play tag there. By the way, tag is my favoutite playground game. At the end of break the duty teacher blows a whistle. The children stand still and wait till the teacher tells us to line up in our class lines. That is also an important part of our school playground culture.

                         КУЛЬТУРА ШКІЛЬНОГО МАЙДАНЧИКА

Мене звуть Френсіс. Я в 4-му класі (четвертий рік) в початковій школі Вудленда. Я насолоджуюся шкільним життям. Ми навчаємося наполегливо на уроках і весело проводимо час на перерві. Ми маємо ранковий перерву з 10:20 до 10:35. Приносимо сніданок з дому, щоб поїсти на дитячих майданчиках. Сніданок – це зазвичай пачка чіпсів, фрукти або трохи печива. Ми граємо в ігри на будь-якому з наших двох майданчиків або на пригодницькому майданчику, де ми можемо користуватися гойдалками. Влітку ми граємо на нашому великому ігровому полі. Футбол - дуже популярна гра, але діти також грають у багато інших ігор, деякі з яких вже багато років є на шкільних майданчиках. Наприклад, ми можемо сформувати команди для гри в футбол і баскетбол. Також популярно скакати або грати в салочки там. До речі, салочки - це моя улюблена гра на ігровому майданчику. Наприкінці перерви черговий вчитель дає свисток. Діти стоять спокійно і чекають, коли вчитель накаже нам шикуватися на наших класних місцях. Це також важлива частина культури нашого шкільного майданчика.

Ex. 10. Read and choose the correct answer. 
         (Прочитай і вибери правильну відповідь.)

1. Where does Francis study?
   a) in Grade One; b) in Grade Four; c) in Grade Six.
2. How long is her morning break?
   a) ten minutes; b) twenty minutes; c) fifteen minutes.
3. What do the children NOT do in the school playgrounds?
   a) eat snacks; b) play sports; c) play music. 
4. What game does Francis like to play most of all?
   a) tag; b) hopscotch; c) volleyball.
5. When can children play on their large playing field?
   a) in winter; b) in summer; c) all the year round.
6. What can children hear at the end of break time?
   a) a song; b) a cry; c) a whistle.

Ex. 11. Act as Francis and talk about your morning break in the school playground. (Виступай як Френсіс і розкажи про свою ранкову перерву на шкільному майданчику.)

My name is Francis. I’m in Year 4 in Woodland’s Junior School. We bring a snack from home to eat in the playgrounds. (We like to eat a snack in the playground.) We play games on either of our two playgrounds or on an adventure playground where we can use seesaws and swing sets. We can form teams to play football and basketball.  At the end of break the duty teacher blows a whistle.  The children stand still and wait till the teacher tells us to line up in our class lines. That is also an important part of our school playground culture.

Ex. 12. Tell your friends about your favourite playground game. 
            (Розкажи друзям про свою улюблену гру на майданчику.)

I like playing ball games. I usually play football with my friends. During our break we go to the large field and play football. First of all, we form teams. Then we start our game. I always try to play well. I have a lot of fun during the break.

Ex. 13. Write about your school playground to Francis. Begin with: 
(Напиши про свій шкільний дитячий майданчик Франсіс. Почни з:)

Dear Francis,
My name is … . I am in Year 4 in … .
Do it Yourself! Draw an adventure playground for your school’s “Idea Bank” and label it. (Зроби сам. Намалюй пригодницький майданчик для шкільного «Банка ідей» і підпиши його.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий